Udział w konferencjach naukowych
- „Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych, Lublin, 6-8 września 2010, referat: „Lęk językowy-źródło niepowodzeń czy wyzwanie dla ucznia i nauczyciela”
- „Mówienie w języku obcym – perspektywa psycholingwistyczna i socjolingwistyczna”, Konin, 13-15 maja 2013, referat: „Reakcja ustna na przeczytany/usłyszany tekst jako przedmiot kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym”
- 3. edycja międzynarodowej konferencji PLEJ PLOT (Psycholingwistycznych Eksploracji Językowych), Łódź, 1-2 marca 2014, referat: „Czy testy mierzą to, co mierzyć powinny? O trafności testów sprawdzających rozumienie ze słuchu”
- „Lingwistyka stosowana – teoria i praktyka dydaktyki”, Wrocław, 11-12 kwietnia 2014, referat: „Teoria a praktyka testowania rozumienia ze słuchu – na przykładzie testów maturalnych”
- Międzynarodowa konferencja naukowa „Języki obce i kultura: Nowe konteksty edukacyjne”, Piotrków Trybunalski, 7 czerwca 2014, referat: „Teksty literackie w testach językowych’
Artykuły
- „Adaptacja tekstów autentycznych – sztuka czy rutyna?” http://jows.pl/sites/default/files/JOwS_2_2009.pdf
w: Języki Obce w Szkole 2009, nr 2, s. 80-81.
- „Jak można nie lubić chleba? – o autentyczności praktyce” http://jows.pl/sites/default/files/JOwS_4_2009.pdf
w: Języki Obce w Szkole 2009, nr 4, s. 58-60.
- „Journalistische Texte in der Wirtschaftskommunikation: Welche Texte sind populärwissenschaftlich?“ http://www.lsmll.umcs.lublin.pl/issues/33-2009/91podpora.pdf
w: Lubelskie Materiały Neofilologiczne 2009, nr 33, s. 129-139.
- „Lęk przed mówieniem w języku obcym – przyczyny, objawy, praktyczne wskazówki dydaktyczne” http://jows.pl/sites/default/files/JOwS_5_2010.pdf
w: Języki Obce w Szkole 2010, nr 5, s.67-70.
w: Nauczanie języka obcego a specyficzne potrzeby uczących się. O kompetencjach, motywowaniu i strategiach, Knieja, J./Piotrowski, S (red..), 2011, s. 183-195,
Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- „O potrzebie kształcenia umiejętności krytycznego rozumienia tekstów słuchanych” http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721/11196346/LS7_2013_art_PODPORA-POLIT.pdf
w: Lingwistyka Stosowana, nr 7, 2013, s. 85-95.
- „Co przez to rozumiesz?” – kilka uwag o roli i rozwijaniu kompetencji pragmatycznej w języku obcym” http://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/1004/1/Linguodidactica_17_Podpora-Polit.pdf
w: Linguodidactica 2013, tom XVII, s. 147-158.
- „Reakcja ustna na przeczytany/usłyszany tekst jako przedmiot kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym” http://www.ksj.pwsz.konin.edu.pl/wp-content/uploads/2015/03/KSJ-2-1_-103-112.pdf
w: Konińskie Studia Językowe, 2014, 2 (1), s. 103-112.
- „Czy testy mierzą to, co mierzyć powinny? O trafności testów maturalnych sprawdzających rozumienie ze słuchu” http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/13996/15-247_257-Podpora-Polit.pdf?sequence=1&isAllowed=y
w: PLEJ czyli Psycholingwistyczne Eksploracje Językowe, 2014, nr 3,Uniwersytet Łódzki, s. 247-257.
- „Teoria a praktyka testowania rozumienia ze słuchu – na przykładzie testów maturalnych z języka niemieckiego”http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721/12441255/Lingwistyka+Stosowana+10+Emilia+Podpora-Polit.pdf
, Lingwistyka Stosowana, nr 10, 2014, s. 95-101.
- Teksty literackie w testach językowychJęzyki obce i kultura: Nowe konteksty edukacyjne
Gonigroszek, D. (red.), 2015, s. 60-71.
Piotrków Trybunalski: Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie
- „O niektórych problemach związanych z ocenianiem sprawności mówienia” http://jows.pl/sites/default/files/wydania/jows_03_2015.pdf
w: Języki Obce w Szkole 2015, nr 3, s.29-32.
- Nauczanie niemieckiego wczoraj i dziś - kilka refleksji po lekturze przedwojennych podręcznikówhttp://jows.pl/sites/default/files/podpora_polit.pdf
pdf
Języki Obce w Szkole 2016, nr 3, s. 74-80.
- Niemiecki szybko i skutecznie - kursy dla opiekunów osób starszych z perspektywy lektorki http://jows.pl/sites/default/files/jows-3-2017_emiliapodpora-polit_0.pdf
pdf
Języki Obce w Szkole 2017, nr 3.
- Tłumaczenie jako narzędzie rozwijania umiejętności językowychhttp://jows.pl/sites/default/files/wydania/jows_1_2020_online_0.pdf
pdf
JOwS
Opublikowane materiały dydaktyczne
- „ Program nauczania języka niemieckiego dla szkół ponadpodstawowych”https://www.nowaera.pl/oferta-edukacyjna/reforma/szkola-ponadpodstawowa/jezyk-niemiecki/Welttour-Deutsch
autorka programu
Nowa Era
współautorka publikacji, dostęp 01.10.2011
E-book. Macmillan.
- Autorka Diagnozy Szkolnej Pearsona w zakresie języka niemieckiego. Testy i karty pracy dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych dostępne dla nauczycieli na stronie: http://www.pearson.pl/digital/rozwiazania-cyfrowe-pearson-dla-germanistow/e-diagnoza.html